Fullständiga villkor

Maxd är en produktserie från VM Sverige AB

ALLMÄNT

Dessa villkor gäller för avtal om leverans av produkter och tjänster, även kallat som varor eller varan, till slutkunder i Sverige.

PARTER

Konsulenten är: VM Sverige AB, Postbox 7000, 20226 Malmö. Telefon 018-800 8383, e-post kundservice@vitamail.se. Organisationsnummer: 559206-7176. Konsulenten kallas nedan för «Vitamail», «vi» eller «oss».

Konsumenten är: Den person som anges som köpare i beställningen oavsett försäljningsställe, och kallas nedan för «du», «dig», «din», «ditt» eller «kunden». Personen måste vara 18 år för att bli kund på Vitamail’s produkter.

ABONNENT

Genom att bli kund hos Vitamail skapar du ett löpande abonnemang, men abonnemanget är helt utan bindningstid och det är ingen låst avtalsperiod.

Om du inte informerar oss 4 veckor innan nästa planerade leverans om att du vill stoppa abonnemanget, så kommer du att motta ytterligare leveranser fram tills du själv säger upp ditt avtal.

Abonnemanget är som tidigare nämnt löpande, och du är fri att göra ändringar – till exempel utsätta en leverans, pausa eller avsluta abonnemanget.

PRISER

Våra priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. Priser på produkter kan variera beroende på försäljningsställen, distribution och speciella kampanjer. Priserna gäller tills de ändras. Information om prisändringar skickas ut i god tid innan ändringar träder i kraft; senast 1 månad innan ändringar. Introduktionserbjudanden kan inte utnyttjas obefogat genom upprepande och frekventa nyteckningar på abonnemang / uppsägelser, eftersom erbjudandet främst riktar sig mot nya kunder. Max 1 introduktionserbjudande per kund.

Frakt- och hanteringsavgifter kommer i tillägg på varje försändelse enligt gällande riktlinjer, om inget annat avtalats.

KUNDTJÄNST

Vår kundtjänst kan kontaktas på telefon 018-800 8383, måndag till fredag mellan kl. 10.00 och 16.00. Vi är också tillgängliga för frågor på våra sidor på Facebook. Du kan också logga in på «dina kundsidor» på www.vitamail.se för översikt.

BETALNING

Konsulenten kan kräva betalning för varan från den tidpunkt den blir skickad från konsulent till konsument. Om konsumenten använder betal- eller kreditkort vid betalning, kan konsulenten reservera köpsumman på kortet vid beställning. Kortet debiteras samma dag som varan skickas. Vid betalning av faktura skickas fakturan ut till köparen vid leveransen av varan. På fakturan framgår även betalningsvillkoren.

LEVERANS

Vi levererar bara paket i Sverige. Din beställning kommer hem till din brevlåda mellan 5-7 dagar efter att vi har fått din beställning. Därefter får du nya leveranser i enlighet med avtalad leveransfrekvens. Vid speciella erbjudanden, större eller flera beställningar kan det förekomma att varan måste hämtas på postkontoret på grund av storlek och vikt. Vid adressändring är du skyldig att uppdatera oss om din nya adress.

PERSONUPPGIFTER

Vi behandlar alla personuppgifter enligt personuppgiftslagen. Vi lagrar och använder dessa uppgifter för att vi ska kunna hantera och värna om kundförbindelser med att informera om produkter, tjänster och andra befattningar från VM Sverige AB. Kunden samtycker att VM Sverige AB kan använda någon form av kommunikation som innefattar genom brev, telefon, e-post och SMS för att informera om eller marknadsföra vårt produktutbud. Om du vill ta tillbaka ditt samtycke, ta kontakt med kundtjänst. Läs mer om behandling av personuppgifter här.

ÅNGERRÄTT

Som kund skyddas du av distansavtalslagen, lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59)Där har du som kund rätt till ångerrätt på ditt köp. Konsumenter har som grundregel rätt till 14 dagars ångerrätt när de handlar på distans och utanför affärslokaler. Ångerrätten gäller från dagen du fått varan, och innebär att du har rätt att ångra köpet av en oöppnad produkt och returnera varan till oss. För att ångerrätten ska kunna verkställas, måste produkten levereras till oss i samma skick och kvantitet som när du fick den. Vid eventuell retur är du ansvarig för returkostnader.

Mer information om hur du använder dig av ångerrätten, finns i bifogad blankett (PDF) från Konsumentverket.

RETURRÄTT FÖR VAROR I ABONNEMANG

Det är bara returrätt på din första leverans du får. Nästa försändelse med varor är identiska med den första leveransen, således finns det ingen returrätt på de kommande leveranserna du mottar efter den första leveransen. Du behöver lämna besked senast 4 veckor innan nästa planerade leverans (ändringsdatum finns på fakturan) för att vi ska kunna stoppa nästa leverans.

När abonnemangspaket skickas tillbaka till oss så krediteras fakturan. Om du önskar att vi skickar ut leveransen på nytt debiteras du en avgift på 99:-. Detta är för att täcka våra kostnader i förbindelse med hantering av returer och frakt vid transporten.

REKLAMATION

Fullständiga krav för reklamationsrätt ges enligt gällande lagar för produktfel och ersättning.

Reklamationsrätten är begränsad till varans utgångsdatum som anges på förpackningen förutsatt att man kontaktar konsulenten och berättar om felet så snart som möjligt. Att reklamera inom två månader från att du upptäckt felet räknas alltid som inom skälig tid. Köparen är skyldig att reklamera inom rimlig tid efter upptäckten av felet. Vid reklamation, fel eller defekter täcks eventuella fraktkostnader. Om du vill använda dig av reklamationsrätten eller har frågor om reklamation, hänvisar vi dig till att kontakta våran kundtjänst.

KONFLIKTLÖSNING

Klagomål riktar sig till oss inom rimlig tid, jämfört med reklamation. Parterna ska försöka att lösa konflikttvister på vänliga villkor.

TILLÄMPLIGA LAGAR OCH REGLER

Avtalen är reglerade av svensk lag. Tvister mellan parterna ska i första hand försöka lösas genom överenskommelse. Om parterna inte är eniga eller fullföljer ärendet, så kan tvisten avgöras genom ARN (Allmänna Reklamationsnämnden) i utsträckning att nämnden är behörig i specifikt ärende. Vid andra ärenden går detta vidare till allmän domstol i Sverige.

RESERVATION OCH ANSVARSBEGRÄNSNINGAR

Vitamail förbehåller sig rätten att överföra sina rättigheter och skyldigheter enligt detta avtal till andra parter.
Vitamail gör reservationer om driftsstopp, felaktiga priser eller leveransproblem som beror på villkor utanför företagets kontroll.
Vitamail tar också förbehåll om tryckfel, prisfel, mervärde- och övriga avgiftsändringar. Alla erbjudanden gäller så länge lagret räcker.
Vitamail tar inte ansvar för felaktig användning av produkten. Följ rekommenderad dosering.

ÄNDRING AV VILLKOR

Villkoren är en befattning för ändringar vid specifika behov och/eller offentliga förändringar som påverkar dessa villkoren. Vid ändring av villkor kommer du meddelas om detta. Meddelande om nya villkor kommer 1 månad innan ändringarna träder i kraft. Om du, baserat på de ändrade villkoren, vill säga upp avtalet är du fri att göra detta. Om avtalet mellan parterna inte sägs upp, betyder det att du accepterar de uppdaterade villkoren. Nya villkor kommer att tillkännages på vår hemsida eller i kombination med försändelse av varan/varorna.